Listeler ve Gerekçeli Kararlar
Roman
Kazanan
“Demirci: Kazan ve Ateş”, Yiğit Hakan Mermeroluk
Başarı ödülleri
“İnanna’nın Dönüşü”, Sabri Safiye
“Karanlığın Şahidesi”, Mehmet Berk Yaltırık
“Megaverse”, Uzay Görmüş
“Uzayın Derin Karanlığı”, Barış Toprak
Jüri: Altay Öktem, Barış Müstecaplıoğlu, Ezel Akay, Müge İplikçi ve Sevin Okyay
Gerekçeli karar: Yiğit Hakan Mermeroluk’un Demirci: Kazan ve Ateş isimli eseri, olayların geçtiği tarihi dönemi gözlerimizin önünde canlandırabilmesi, romanın dilinin ve üslubunun o tarihi döneme uyumu, son sayfasına kadar okurun merakını ayakta tutan ustaca kurgusuyla öne çıktı.
Öykü Kitabı
Kazanan
“Okuma Odası”, Onat Bahadır
Başarı ödülleri
“Avunma Mekanizması”, Melisa Parlak
“Boşluk Öyküleri”, Emre İnanç
“Dünyanın Öteki Yüzü”, Meltem Dağcı
“Karakambur”, Ömer İzgeç
Jüri: Doğu Yücel, Fatma Cihan Akkartal, İsmail Yamanol, Merve Çay ve Selim Erdoğan
Gerekçeli karar: Okuma Odası düşle gerçek arasında tuhaf bir odada okuru gerçek hayattan koparıp izole bir okuma tecrübesi yaşatmayı başarıyor. Bireyin metropol kalabalığındaki yalnızlığını ve zaman zaman kapıldığı karanlığı her yönüyle çekinmeden işleyen kitap içerdiği 10 öyküyü toplamda 100 sayfada, ne eksik ne fazla, tertemiz ve usta işi bir Türkçeyle aktararak çağdaş edebiyatımızın önemli eserleri arasına katılıyor. Yalın ama derinlikli anlatımı, her öyküde tekinsizliği okuruna geçirebilmesi, anlatıların belirli bir tema etrafında dikkatlice ve titizlikle örülmesi, tedirgin edici atmosferler yaratmaktaki başarısı, okuyucuyu beklenmedik konumlara itivermesi, büyülü kâbus diyebileceğimiz bir tarzı başarıyla kullanması, Onat Bahadır’ın Okuma Odası’nı farklı ve değerli kılıyor.
Yayımlanmamış Öykü
Kazanan
“Natır”, Eylül İdemen Doğramacı
Başarı ödülleri
“Ayna Evresi”, Tunç Kurt
“Muğdat Efendi’nin Muğlak Hayatı”, Oben Reggio
“Rötuşçu”, Anıl Çetinel Örselli
“Yâ Kebîkeç!”, Bünyamin Tan
Jüri: Aslıhan Kocabal, Barış Müstecaplıoğlu, Hamit Çağlar Özdağ, İsmail Yiğit ve Mercan Alper
Gerekçeli karar: Yazarın atmosfer yaratmadaki başarısı, yerel korku ögelerini ve bu kültüre ait bir varlığı konu edinmesi, öyküyü inşa ederken günlük dili ustaca ve akıcı bir şekilde kullanması, öykünün hiçbir fazlalığı olmadığı gibi hiçbir eksiğinin de olmaması, okuyucunun merak ve gerilim düzeyini giderek artıran bir akışa sahip olması, Natır öyküsüyle Eylül İdemen Doğramacı’ya birincilik getiriyor.
Çeviri
Kazanan
“Lanetli Tavşan (Bora Chung)”, Sevda Kul
Başarı ödülleri
“Jack Sparks’ın Son Günleri (Jason Arnopp)”, Aslı Dağlı
“Mira Her Şeyi Bilir (Luigi Ballerini)”, Tülin Sadıkoğlu
Jüri: Alican Saygı Ortanca, Çiğdem Erkal, Elif Özkaya, Kadir Yiğit Us, M. İhsan Tatari ve Sabri Gürses
Gerekçeli karar: Çevirmen Sevda Kul, Lanetli Tavşan’da Bora Chung’un birçok türün özelliğini iç içe geçiren, korku, gerilim ve bilimkurgu arasında gidip gelen, sıradan gerçeklikteki ürkütücü ve fantastik şeyleri sakin sakin anlatan öykülerinin akıcı ve ürkütücü şekilde okunmasını sağladığı, üslup tutarlılığına sahip bir dil kullandığı için oy çokluğuyla bu ödüle layık görülmüştür.
İllüstrasyon
Kazanan
“First Sin”, Murat Çalış
Başarı ödülleri
“7Karia”, Tolga Tanyel
“Fall of Boromir”, Çağdaş Demiralp
“Kan ve Gül”, Yaşarcan Aygün
“Kayıp Sirk”, Büşra Özçelikörs
Jüri: Ertaç Altınöz, Ethem Onur Bilgiç, Gülşah Minsin, M. Korkut Öztekin ve Yıldıray Çınar
Gerekçeli karar: İllüstrasyonların değerlendirilmesinde renk kullanımına, kompozisyon, oran, perspektif gibi unsurların incelenmesine ve malzeme kullanımındaki beceriye önem verildi. Bunların yanında tema seçimi ve özgünlük de eserlerin değerlendirilmesinde rol oynadı. Bununla birlikte jürinin en önemli kriterleri olan özgünlük, yaratıcılık ve beceri bağlamında illüstrasyon kategorisinin kazananı First Sin ile Murat Çalış oldu.
Çizgi Roman
Kazanan
“Karikatüristin Ölümü”, Memo Tembelçizer
Başarı ödülleri
“İt”, Oytun Yılmaz
“Karadut Ekspresi”, Yigilante Kocagöz ve Deniz Ozan Coşkun
“Kıyamet Sonrası Kuş Cenneti”, Nihal Engin Vrana ve İlker Gazioğlu
“Tuş”, Orhan Umut Göcek
Jüri: Devrim Kunter, Kenan Yarar, M. Korkut Öztekin, Sümeyye Kesgin ve Yıldıray Çınar
Gerekçeli karar: Türkiye’de çizgi roman ve karikatür yapabilmek için mücadele eden seksenler ve doksanlar gençliğinin yaşadığı kültür şokunu ve düş kırıklıklarını, ülkenin geleceğine dair hissettikleri güvensizlik, korku ve endişeyi, her sanatçının hissettiği aşağılık kompleksi, yetemezlik, büyüklük kompleksi gibi çelişkili duyguları, ayrıca Türkiye’de grafik mizah ve öyküleme endüstrisinin özet tarihini sunarak eğlendirici ve fantastik bir dille vermeyi başaran bir çalışma olan Karikatüristin Ölümü’nde, panellemede tutarlı, çizgide üslup bütünlüğünü koruyan istikrarlı bir kullanılması ve uzun hikâye anlatım kurgusuna sahip, sürükleyici, kolay okunan ve iyi tasarlanmış kompakt bir kitap yapısına sahip olduğu için Çizgi Roman kategorisinin kazananı oldu.